Αναψυκτικά και Ουρική Αρθρίτιδα
Πρόσφατη έρευνα η οποία δημοσιεύτηκε στο British Medical Journal (BMJ 2008;336:309-312) εξέτασε την πιθανή συσχέτιση της αυξημένης κατανάλωσης αναψυκτικών τα οποία περιέχουν ζάχαρη με τον κίνδυνο εμφάνισης ουρικής αρθρίτιδας σε άνδρες. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι άνδρες οι οποίοι καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες αναψυκτικών με ζάχαρη και φρουκτόζη διατρέχουν σημαντικά υψηλότερο κίνδυνο για την εμφάνιση ουρικής αρθρίτιδας. Πρέπει να σημειωθεί ωστόσο ότι η κατανάλωση αναψυκτικών light δεν φαίνεται να σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο.
Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι οι άνδρες οι οποίοι κατανάλωναν 2 οι περισσότερες μερίδες αναψυκτικού την ημέρα είχαν 85% περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν ουρική αρθρίτιδα σε σχέση με αυτούς οι οποίοι κατανάλωναν λιγότερο από μία μερίδα το μήνα.
Εκτός από τα αναψυκτικά η μελέτη έδειξε ότι και η αυξημένη πρόσληψη φρουκτόζης η οποία περιέχεται στα φρούτα αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης ουρικής αρθρίτιδας
