Κατανάλωση Τροφίμων Ολικής Αλέσεως Και Κεντρική Παχυσαρκία
Πρόσφατη έρευνα, η οποία δημοσιεύτηκε στο περιοδικό American Journal of Clinical Nutrition, αναφέρει ότι η κατανάλωση προϊόντων ολικής αλέσεως βοηθάει στη μείωση της κεντρικής παχυσαρκίας (μείωση του λίπους στην περιοχή της κοιλιάς).
Στην έρευνα συμμετείχαν 50 παχύσαρκα άτομα τα οποία χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Οι δύο ομάδες έλαβαν ακριβώς την ίδια διατροφική αγωγή με τη διαφορά ότι από τη μία ομάδα ζητήθηκε να καταναλώνουν προϊόντα δημητριακών (ψωμί, δημητριακά πρωινού κτλ) ολικής αλέσεως ενώ στην άλλη προϊόντα επεξεργασμένων δημητριακών. Στο τέλος του προγράμματος οι συμμετέχοντες και από τις δύο ομάδες είχαν χάσει βάρος. όμως τα άτομα τα οποία κατανάλωναν προϊόντα ολικής αλέσεως είχαν χάσει σημαντικά περισσότερο κοιλιακό λίπος. Το αποτέλεσμα αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό μιας και το αυξημένο λίπος στην περιφέρεια έχει συσχετιστεί με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών αλλά και διαβήτη τύπου 2.
Μία άλλη σημαντική διαπίστωση ήταν, ότι η πρόσληψη προϊόντων ολικής αλέσεως μείωσε τα επίπεδα της C Αντιδρώσας Πρωτεΐνης (CRP). Η CRP, είναι ένας δείκτης φλεγμονής ο οποίος αποτελεί δείκτη κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα.
